måndag 20 november 2017

Yddingen ur Frasses perspektiv

Två löpare slutförde årets Yddingelopp. Frasse segrade och Adde haltade lätt stukad in på en andraplats. Här följer Frasses skildring av äventyret i Torup:

Då var det klart. Min första fullpoängare. Tänk att det kunde bli så här en blåsig och kall oktoberdag. Som det brukar se ut inför loppen så är det många kanske kommer. Aja tänkte jag. Jag kör å ser vem som kommer. Helt tyst i chatten förutom Andreas som tagit sig till plats. Han va lite frusen inför loppet och stod inne och värmde sig. Själv va man tvungen att springa av lite trötta ben, så ut i blåsten å värma upp. Ställde mig lite längre fram än vad jag brukar inför start. Hoppades på att ta rygg på någon. Hittade ingen. Det gick väldigt sakta. Många som ställt sig på fel plats som vanligt. Så det blev till att springa om dom. Inne i skogen var det dock ingen blåst. Efter ett par km så ser jag en lång å stilig rygg med LK Uven på ryggen. Hojtar kom igen Persson. Hörde han sa något om en hälsenan. Womm å jag va förbi. Wow tänkte jag detta går ju bättre än förväntat. In i mål på PB 58:06. HAMBURGARE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar