måndag 20 november 2017

Uven flaxade i Sätila

Frasse rapporterar om en liten utflykt han gjorde:

Sätila trail, 43,3 skulle det vara men dom fick ändra till 45km. Min första ultra skulle detta bli. Hade bara kollat på bilderna från förra året. Såg jätte trevligt ut. Det blev allt annat än trevligt. Viste att det skulle vara 1000 höjdmeter. Aja tänkte jag det är bara att sätta ena foten framför den andra ett antal gånger. Målet va att komma in runt 5.15-5.30. När jag satt och räknade lät det helt rätt. Sitter nu och skrattar åt det. Förra året va det enligt bilder hårt underlag. Detta året va det 35km gyttja. Där det va väg/stig utan gyttja var det uppförsbacke. En vurpa redan på km 7 gjorde det ännu värre. Aja fortsatte och märkte att jag valt helt fel skor. Klarade att hålla mig på benen resten av loppet men det var många gånger som jag höll på att ramla. Ville ge upp redan vid 20km. Men fortsatte och tog mig i mål på 6:46:40. Värsta jag gjort på länge. MEN nu väntar Berguvens GP-final i Oskarshamn. Efter detta lopp så lär man väll säga att det va det värsta man gjort. Ser framemot 3,5km i 14% lutning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar