fredag 4 maj 2018

Delseger tog Fredde upp i Delad Ledning

Fredde representerade ensam LK Uven i Skrylle och efter ett bra genomfört lopp ligger han nu tillsammans med Martin Larsson på delad första plats i årets något trögstartade GP.

Vi fick tag i honom på en knastrig telefonlänk så att han kunde ge oss sin syn på loppet

Fredde högst upp på pallen


Som vanligt perfekt vårväder i skrylleskogarna, sol och lagom svalt i skuggan. Loppet var fulltecknat och som ende uv kunde jag ta det lugnt i trängseln och bara fokusera på att ta mig i mål. Jag har lite ont i hälsenan när jag springer, vet inte om det beror på skorna eller vad det är för typ av skada. Det gör ont första 10 minuterna sen känns det inget men känns en del efteråt också. Det har jag haft sedan februari, när jag sprang barfota på hård sand i mexico, kanske beror på det…
....
....men åter till loppet, min plan var som sagt att ta mig runt och framför allt inte gå i backarna i slutet, det lyckades jag bra med, backarna var jobbiga som vanligt, men jag gnetade på och pulsen var uppe i 189. Hade även sprungit ett seedningslopp till Göteborgsvarvet två veckor innan så jag visste att min miltid ligger på 54 minuter nu. Det stämde bra med tiden som jag fick i Skrylle också, får se om jag kan putsa det lite imorgon (då det ju är Lundaloppet red anm).

Mycket riktigt. Imorgon smäller det på många håll. Uvar kommer att flyga i Lund och i Springtime Helsingborg vilket kommer bli en riktig kickoff för årets GP.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar